Poslanec za ANO, Martin Kolovratník, navrhuje zvednout cenu ročních dálničních známek pro osobní vozidla z 1.500 Kč na 2.000 Kč. Sněmovna bude o daném návrhu …
harvanek, 7. 7. 2019 69

Poslanec za ANO, Martin Kolovratník, navrhuje zvednout cenu ročních dálničních známek pro osobní vozidla z 1.500 Kč na 2.000 Kč. Sněmovna bude o daném návrhu hlasovat v červenci. Hlavní argumentací poslance, potažmo ministerstva dopravy je, že se cena dálničních známek nezvýšila od roku 2012 a v dané ceně je zohledněn velký rozsah oprav a modernizací, které v posledních letech probíhají.
No a teď se nám dokonce „pan“ poslanec podivuje nad vlnou negativních reakcí.
„Negativní reakce ze strany řidičů mě překvapily, nečekal jsem to, trochu to dávám za vinu i společenské náladě, těmto dnům, kdy probíhají demonstrace. V těch e-mailech bylo hodně negativních emocí“, řekl v Duelu poslanec Martin Kolovratník, který navrhuje zdražení dálniční známky.
Překvapen a zděšen jsem spíše já, jako občan a řidič, jelikož toto je vrchol drzosti a výsměch všem lidem. Kdybych byl škodolibý, tak se zeptám, co to ten premiér do těch koblížků přidává?
Může mi někdo říct, kde máme ty dálnice? Na tzv. D1 se čeká celé hodiny, povrch je podobný tankodromu nebo je zvlněn od počátku, jako cesta – necesta na Ostravsku. Všude samé objížďky a za stovky korun nafty/benzínu navíc. Není to spíše poplatek za parkovné na tzv. dálnici? Protože to jediné mi z toho vychází i s ohledem, kolik času stojím na dané dálnici. Takže ta zvýšená kvalita se musí připlatit, ne?
A neměl by nám stát spíš platit, že musíme jezdit po takových “dálnicích”? Ale jako pozitivum zase vidím, že neusnete za volantem, protože musíte být stále ve střehu .

Takže momentální zásadní změny na D1 před létem, bych popsal následovně: voda zdarma a první tři hodiny parkování zdarma, o víkendu pět. Jo a ještě v uzavírkách každých 250m dva komparsisté a kulisa stavebního stroje, aby řidiči neupadali do deprese. ;-). No a vlastně ještě ty radary, jak upozornil ministr dopravy, jelikož nic nezlepší průjezdnost dálnice více než pár radarů. Hlavně aby byly ty radary hodně citlivé a dokázaly měřit rychlosti mezi 5 – 25 km/hod.
Ale možná to jen my obyčejní občané nechápeme, a přitom je to myšleno tak, že momentálně málo využíváme dálnici, tak si třeba připlatit. Přesně ve stylu nejmenované exmistryně za stejné hnutí, která podobným způsobem řešila vysoké ceny mobilních dat.
Ta totiž v pořadu české televize 168 řekla: ” Kdyby Češi více využívali drahá mobilní data, zvedne se operátorům příjem a tarify pak zlevní.”
No není to úžasné myšlení našich politiků? V podstatě tedy paní exministryně směle razila novou ekonomickou teorii – když poptávka po zboží a službách klesá, jde cena nahoru, pokud poptávka stoupá, jde cena dolů.
To je stejně “inteligentní” uvažování, jako když vodárny tvrdí, že za drahou vodu si Češi můžou sami, protože vodou šetří.
O prázdninách nás na D1 čeká nefalšované peklo. Přes 40 oprav, z nichž některé potrvají přes celé prázdniny. Přeji tedy všem hodně trpělivosti a hlavně bezpečnou jízdu. Zůstává než doufat, že časem budeme opravdu moct využívat kvalitní dálniční síť bez zbytečných prostojů.

Peter Harvánek

CHCI ODEBÍRAT NOVINKY!

newsletters

Tento formulář je chráněn pomocí reCAPTCHA Google Zásady ochrany osobních údajů | Podmínky služby